Bel ons - 010 742 10 18

  • Inloggen op afstand

    Inloggen op afstand

    Als een van onze Agents je een 6-cijferige inlogcode geeft, kun je deze in het onderstaande veld invoeren.

    Als je klaar bent, kun je op onderstaande knop drukken zodat wij in kunnen loggen op jouw computer.

    of

  • Zoek een verkooppunt

Een aantal tips om reparaties opsturen te voorkomen!

Wij willen je graag helpen om te voorkomen dat jij jouw telefoon moet missen, omdat deze ter reparatie moet worden aangeboden. Hieronder volgen een aantal tips.

1. Gaat jouw telefoon niet meer aan of is je accu snel leeg?

  1. Soms moet je de aan/uit knop enkele seconden vasthouden. Het kan even duren voordat het toestel aangaat.
  2. Laat de accu volledig leeglopen en laadt deze daarna volledig op.
  3. Haal de accu uit het toestel, stop deze er opnieuw in en zet het toestel opnieuw aan.
  4. Controleer of functies, zoals Bluetooth en Games, onnodig aanstaan. Als dat zo is en je gebruikt deze functies niet altijd, zet deze dan uit om geen onnodig gebruik van de accu te maken.
  5. Controleer of Apps als task-killers en battery savers goed geinstalleerd zijn. Als dit programma niet goed werkt, kun je het beste deze verwijderen en opnieuw installeren.
  6. Controleer of de accu is opgeladen.
  7. Controleer of de accu goed op zijn plaats zit.
  8. Controleer of er een originele accu in zit. Als dat niet zo is, adviseren wij jou een originele accu aan te schaffen.
  9. Controleer of de oplader goed werkt. Als dat niet zo is, adviseren wij jou een nieuwe oplader aan te schaffen.

Als het probleem niet is verholpen, adviseren wij jou het toestel aan te bieden voor reparatie.

2. Vind jouw telefoon geen netwerk of kan jouw telefoon alleen gebruik maken van noodoproepen of accepteert jouw telefoon geen SIMkaart?

  1. Soms biedt het aan-/uitzetten van het toestel uitkomst.
  2. Het kan zijn dat de SIMkaart defect is. Probeer een SIMkaart van iemand anders in jouw telefoon en probeer jouw SIMkaart in een ander toestel. Werkt die andere SIMkaart wel in jouw telefoon en werkt jouw SIMkaart niet in een andere telefoon, kan een SIMwissel uitkomst bieden. Je kunt naar 1 van onze winkels gaan om dit voor jou regelen.
  3. Het kan gebeuren dat het signaal zwak is als je in een gebied bent waar veel bebouwing is, of juist ver weg bent van de bewoonde wereld.
  4. Soms heeft het netwerk in het betreffende gebied slecht bereik. Probeer via het Menu handmatig een ander netwerk te zoeken.
  5. Als jouw telefoon geSIMlocked is voor een bepaald netwerk, dan werkt een SIMkaart van een ander netwerk niet in die telefoon.
  6. Als het probleem niet is verholpen, adviseren wij jou het toestel aan te bieden voor reparatie.

3. Kan jouw telefoon niet bellen of valt het gesprek steeds weg of is er veel ruis op de lijn?

  1. Het kan zijn dat alle netwerkcapaciteit in gebruik is. Je ontvangt dan een melding “netwerk bezet”. Als dat zo is, kun je het iets later opnieuw proberen.
  2. Het kan zijn dat je in een drukke of luidruchtige ruimte bent. Als dat zo is, kun je naar een rustigere omgeving gaan.
  3. Het kan gebeuren dat het signaal zwak is als je in een gebied bent waar veel bebouwing is, of juist ver weg bent van de bewoonde wereld.
  4. De SIMkaart kan verouderd zijn en niet goed werken met het nieuwe toestel, je kunt het beste naar 1 van onze winkels gaan om een SIM wissel uit te laten voeren.
  5. Als het probleem niet is verholpen, adviseren wij jou het toestel aan te bieden voor reparatie.

    4. Valt jouw telefoon steeds uit?

    1. Het kan zijn dat jij onbewust iedere keer aan het aan/uit knopje van jouw telefoon zit. Bijvoorbeeld door het in een tas of broekzak hebben van jouw telefoon. Als dat zo is, dan kan het blokkeren van de toetsen uitkomst bieden.
    2. De software op de smartphone kan verkeerd zijn geïnstalleerd, je kunt of zelf nieuwe software downloaden of wij kunnen het toestel voorzien van nieuwe software.
    3. Het kan zijn dat een App op de smartphone verkeerd is geïnstalleerd en voor problemen zorgt. Als dat zo is, verwijder de App en start het toestel opnieuw op.

    Als het probleem niet is verholpen, adviseren wij jou het toestel aan te bieden voor reparatie.

    5. Heeft jouw telefoon problemen met SMS-en?

    1. Wellicht zit je SMS box vol. Als dat zo is, kan het legen van de box uitkomst bieden, waardoor je weer kunt SMS-en.
    2. Wellicht heb je niet het juiste of volledige telefoonnummer ingetoetst. Het is altijd slim om het volledige nummer inclusief het landnummer op te slaan.
    3. Als jouw SIMkaart wel SMSjes verstuurt vanuit een andere telefoon en/of een andere SIMkaart in jouw telefoon wel SMSjes verstuurt, kun je het beste contact opnemen met de netwerk- provider of kom naar 1 van onze winkels.

    Als het probleem niet is verholpen, adviseren wij jou het toestel aan te bieden voor reparatie.

    6. Heeft jouw telefoon problemen met Internetten en MMS-en.

    1. Controleer of je abonnement wel geschikt is voor internet. Als dat niet zo is, kan 1 van onze winkels dit voor je regelen.
    2. Controleer of de instellingen juist zijn. Als dat niet zo is, kan 1 van onze dit voor je regelen.

    Als het probleem niet is verholpen, adviseren wij jou het toestel aan te bieden voor reparatie.

    Algemene tips!

    1. Zorg dat de telefoon niet in aanraking komt met vocht en dat de telefoongeen val-/stoot-/drukschade oploopt. Hierdoor vervalt de garantie op de telefoon.
    2. Als je niet weet hoe bepaalde functionaliteiten aan en uit gezet kunnen worden, kijk dan in de handleiding van je telefoon. Biedt dat geen uitkomst, kom dan naar 1 van onze winkels.
    3. Uiteraard kun je te allen tijde naar 1 van onze winkels gaan om je te laten adviseren. Wij helpen jou graag.